Intriguing - but Unsubstantiated!

by The Searcher 82 Replies latest watchtower beliefs

  • The Searcher
    The Searcher

    According to one source on a western European 'apostate' website, the Org's plan is to abandon the name "Jehovah's Witnesses" in the future, and replace it with "Worshippers of Jehovah."

    http://www.bruderinfo-aktuell.de/index.php/fixnews/#comment-4313

    The gist of the account appears to be a repeat of Rutherford's re-branding and debunking of old predictions made by the previous shower of fakers.

    Maybe others can glean more info.

  • Simon
    Simon

    I could almost see that happening. Not because a name change means much but what's to stop them from starting a new group with a similar name, then "selling" all their assets to it (at a bargain price) leaving shells behind - along with lawsuits against them.

    Their current members would go to the same KHs (not owner by someone else) and wouldn't care about the legal changes (they've had endless number of those).

    They have already dropped Watctower Society as a brand, they are now JW.Org so maybe it isn't far-fetched. The JW part could be changed to refer to Jehovah's Worshippers.

    Brands never change their name because they are popular or successful - it's usually because the name becomes so tainted that abandoning it becomes the best and only option.

  • Magnum
    Magnum

    Seems plausible to me. As you and Simon mentioned, it would fit in with their probable desire to disconnect from their past and try to get out of lawsuits.

    I can see the Watchtower article now: "For years we've prided ourselves on being witnesses of Jehovah, and rightly so. However, we do far more than just witness for Jehovah; we worship him. Therefore...."

  • The Searcher
    The Searcher

    German-speakers can reveal the other changes presented.

    Maybe word is spreading about exactly whom they should be witnessing for!!

    http://www.jehovahs-witness.com/topic/490040003/first-stepping-stone-bethelites-lurkers

    Copied & pasted -

    „Die Zeugen Jehovas wird es nicht mehr geben
    Alles wird anders

    Gatto 9. Juli 2015
    Der Königreichsdienst von September 2015 ist veröffentlicht, ich stellte fest, dass der Kasten „Herausragende Aspekte des Predigtdienstes“ verschwunden ist. Also sind nun tatsächlich die Wachstumsdaten nicht gerade tröstlich? Sie hatten schon den monatlichen Bericht mit allen genauen Daten entfernt und hatten ihn durch einen nicht überprüfbaren Kommentar ersetzt, jetzt haben sie ihn komplett entfernt – hm.
    Gatto 9. Juli 2015
    Ich korrigiere mich. Im Königreichsdienst in englischer Sprache existiert der Kasten noch, in italienischer Sprache nicht – komisch.
    Berto 13. Juli 2015
    Guten Morgen. Ich kenne fast mein ganzes Leben einen Bruder, sehr geistig gesinnt, ein gesalbter Missionar, er kennt persönlich einige von der Leitenden Körperschaft, also einer, der evtl. selbst mal dazugehören könnte. Er dient nicht in Italien. Vor kurzem hat er mir freudig lachend etwas erzählt, von dem ich nicht wußte, ob er scherzt oder ob ich mich hinsetzen und weinen sollte.
    Er sagte, schau dir doch mal JW.org

    , die Bücher, die Zeitschriften an, alles was wir so in den letzten Jahren veröffentlicht haben und für wen wir es veröffentlicht haben. Letztendlich produzieren wir nur Material für Familien. Für die der WTG, die Prediger des 20. Jahrhunderts, sie heben damit das Ansehen der Tutoren (gemäß ihm der künftige Name der Verkündiger mit dem Trolley) der JW.org.

    Man verkündigt nicht mehr das Königreich, man hilft den Familien. Das Ende, wenn es kommen wird, wird es halt kommen.
    Sofort nach der Fertigstellung von Warwick werden wir den Namen ändern (so sagte er) in Organisation der Anbeter Jehovas (Jehova Worshipers Organisation, abgekürzt JW.org
    ).
    Alle denken, es sei nur der Name der Website. Sie haben nicht kapiert (so meinte er), warum sie diese auf so übertriebene Art und Weise publizieren: es ist unser neuer Name (wie er meint). Die Watchtower wird seiner Meinung nach schrittweise durch die Christliche Versammlung der Anbeter Jehovas (Christian Congregation of Jehovah Worshipers) ersetzt.
    Die Wachtturm-Library wird durch die JW-Library ersetzt werden (die keine Publikation vor 2000 enthalten wird) und es wird dazu aufgefordert werden, alle Kopien zu vernichten (das erscheint mir schon offensichtlich). Man wird nur eine Zeitschrift im Stil Junge Leute fragen sich veröffentlichen – wie er meinte.
    Die öffentlichen Vorträge werden durch Betrachtungen mittels Direktübertragung von JW-Broadcasting in die Säle ersetzt werden (das wird ja quasi bereits jetzt so gehandhabt).
    Seiner Meinung nach hat dieses gesamte Verschieben der Hauptsitze nur den Zweck, eine Distanz zu schaffen zu dem, was die Zeugen Jehovas waren, um aus der Asche die Organisation der Anbeter Jehovas erstehen zu lassen und 1914 als Generation zu vergessen. Sozusagen „das haben doch nicht wir gesagt, das waren die Zeugen Jehovas. Wir sind etwas ganz Anderes.“
    All diese Ernennungen, Veränderungen usw. bereiten nur das Terrain vor für die große Ankündigung.
    Er will abhauen, hat gesagt, dass er da nicht mitmacht. Wollte er mich auf den Arm nehmen?
    Ich weiß nicht, warum ich euch das erzählen wollte, aber irgendjemandem musste ich es sagen.
    Es ist zu viel, um es für mich zu behalten.“

  • StarTrekAngel
    StarTrekAngel
    I always thought that the push for JW.org was a bridge to become known as Jesus' Witnesses. After all there is plenty of evidence in the gospel about being witnesses for Jesus, not Jehovah. It would put the org more in line with the idea of bearing witness, which is completely sidetracked in the current doctrine.
  • respectful_observer
    respectful_observer
    Hmmm...well wj.org and woj.org are both still available for purchase. I can't see them making that change anytime soon, if only because they've been pushing the "JWdotOrg" brand so much.
  • Magnum
    Magnum
    respectful_observer, good point. I didn't think about that. Maybe if they were to make this change, they would retain "JW.ORG" and say that the "JW" stands for "Jehovah's Worshippers".
  • freemindfade
    freemindfade

    The religion has changed so much right under the R&F nose so far, why not?

    The witnesses are being lulled into another cult day by day to the point they wont even remember the one they used to be in .

  • prologos
    prologos

    It seems to be a report by an Italian fader about a supposed conversation he had with an "anointed" missionary friend of his, who has connections to the Governing Body. It appears to be a machine translation from Italian into german ( theocratic German sounds really funny to an English speaker anyway) the gist:

    after the completion of Warwick, they will change the name from Jehovah's Witnesses to Jehovah's Worshippers, and jettison all connection to the Wt, claiming even to be a new splinter group or offshoot with no liabilities carried over from the past.

    the funny new title Jehovah's Anbeter (the ones that pray to Jehovah) a bad translation no doubt. In English too, 'worshippers' does not carry the burden of work, service activity but reverence, contemplation.

    Anbeter, I see orange coloured monks bending in rhythm, with no results.

  • Brokeback Watchtower
    Brokeback Watchtower

    How about this for a new name:

    Jehovah's Cart Standers & Construction Representatives

    Seems that Governing Body are looking for something anything to bring back the good old days when adopting a new name unanimously was considered a huge sign of approval from up above. They might be even thinking about being unjustly imprisoned by the feds same as Rutherford and his elite GB at the time.

Share this

Google+
Pinterest
Reddit